My First Article on Tout Pour Sa Gloire Mon premier article sur Tout Pour sa Gloire

Since moving to Quebec, I have tried to immerse myself in the French/Quebec language and culture as much as possible.  I read my Bible and pray in French during my quiet times.  I make every effort to speak to people in French at church, at the grocery store, at the shopping mall, etc., even though Montreal is a bilingual city and it would be easy to speak English all the time.  In addition, I listen to several weekly theological podcasts in French that have become my favorites: Coram Deo, Un Pasteur Vous Répond, Que Dit la Bible, etc.  In March, after meeting Guillaume Bourin, one of Coram Deo's pastors and hosts at a conference, I was invited to speak on Coram Deo on the topic "Housewife Theologian."



Later on, I learned that this episode had been an encouragement to many, including Florent Varak, the pastor who hosts "Un Pasteur Vous Repond. "At the same time, I learned that Pastor Florent had studied at The Master's Seminary, and that he had served at Grace Community Church at almost the same time as me.  So I wrote to him to introduce myself and see if we had any friends in common. 


I soon found out that not only did we share common friends, but also that he had been mentored by Dr. Trevor Craigen, who had also been my mentor while in university!  Amazing, eh?  Seeing how likeminded we were on many levels, I sought counsel from this seasoned brother regarding writing and teaching women for God’s glory in the French-speaking world.  In addition to serving as a pastor and podcaster, Florent is one of the contributors of toutpoursagloire.com, an important blog in conservative French-speaking evangelical circles.  

To make a long story short, a couple of months ago, Florent invited me to write for toutpoursagloire.com.  I could hardly believe it!  I am privileged and humbled.  I’ve already submitted several articles for review, and my first one, based on my interview on Coram Deo, was published last week.  I’m so excited!  I praise God for this opportunity and pray that my words will truly be used for God's glory ("tout pour sa gloire" means "all for his glory" in French).



Depuis que nous avons déménagé au Québec, j’ai essayé de m’immerger dans la langue et la culture français/québécoise le plus possible.  Je lis ma Bible et je prie en français pendant mes cultes personnels.  Je fais l’effort de parler aux gens en français à l’église, à l’épicerie, au centre d’achat, etc., même si Montréal est une ville bilingue et ce serait facile de parler tout le temps en anglais.  De plus, j’écoute plusieurs podcasts théologiques hebdomadaire en français qui sont devenus mes préférés : Coram Deo, Un Pasteur Vous Répond, Que Dit la Bible, etc.  Au mois de mars, après avoir fait la connaissance de Guillaume Bourin, un des pasteurs animateurs de Coram Deo à une conférence, j’ai été invité sur Coram Deo pour parler du sujet « Théologienne au foyer. » 

Par la suite, j’ai appris que cet épisode avait servi d’encouragement à plusieurs, y compris Florent Varak, le pasteur qui anime « Un Pasteur Vous Répond. »  Au même temps, j’ai appris que Pasteur Florent avait fait ses études au The Master’s Seminary, et qu’il avait servi à Grace Community Church à presque la même époque que moi.  Donc, je lui ai écrit pour me présenter et pour voir si nous avions des amis en commun. 

J'ai vite découvert que non seulement nous avions des connaissances en commun, mais aussi qu'il avait été mentoré par Dr Trevor Craigen, qui avait aussi été mon mentor à l'université !  Incroyable, hein ?  Voyant à quel point nous partagions les mêmes convictions théologiques, j'ai demandé conseil quant à mon désir d'écrire et d'enseigner les femmes dans le monde francophone pour la gloire de Dieu.  En plus d'être pasteur et podcasteur, Florent est l'un des contributeurs de toutpoursagloire.com, un blog important dans les milieux évangéliques conservateurs francophones.  

En bref, il y a quelques mois, Florent m'a invité à écrire pour toutpoursagloire.com.  J'avais du mal à le croire !  Je suis honorée et touchée.  J'ai déjà soumis plusieurs articles pour révision, et mon premier, basé sur mon interview sur Coram Deo, a été publié la semaine dernière.  Je suis tres enthusiaste!  Je loue Dieu pour cette opportunité, et je prie pour que mes paroles soient vraiment utilisées pour sa gloire.

Comments